airhorses

Alla inlägg den 15 april 2012

Av airhorses - 15 april 2012 16:18

Red lite dressyr på min prinsessa på studsmattan, red igenom ett LC program och gjorde galoppfattningar från skritt och halt. Allt gick klockrent! Om vi fortsätter såhär så kan vi snart fara ut på tävningsbanorna!


Så här såg hon ut:

 

Av airhorses - 15 april 2012 16:02

Jag tog ut Nillus på ett snabbt hoppass. Hon var riktigt FIN! Lugn och sansad. Hoppade lite på klockan och så. 

Det här hoppade vi:

Och så här var hon utrustad:

 

Zap

Av airhorses - 15 april 2012 15:25

Zap        

Är en busig liten shettlandsherre på 4 år. Han är kolsvart och 92 cm i manken. Han står här just nu för att hans ägare inte kan ha kvar honom och därför tog jag på mig ansvaret att hitta en ny liten ryttare till honom. Zap är alltså till salu om rätt ryttare dyker upp. Endast till mycket gott hem med en mycket rutinerad liten ryttare då detta är en mycket speciell herre. Zap är inte längre till salu!

 

Av airhorses - 15 april 2012 14:39

Hoppade lite med min finaste tjej! Hon var superfin! Byggde på kontrollövningen från igår. Jäklars vad fin hon var! Sedan efter det hoppade jag lite höjd/längd och konstiga hinder. Vi kom upp till ett 130 cm hinder!!! Är så jäkla nöjd med min fina prinsessa! På längden hoppade vi kanske 130 där med. Fast hon är tittig stannade hon intens och kika på min vita jacka som jag hade som "vattenmatta". Går inte att beskiriva dagens träning med ord! S kom också och höll lite lektion vilket gick superbra där med, hoppade kanske 90-100 cm på hennes träning.


 


Sedan hoppade jag lite med mitt hjärtegull. Han var helt med på noterna! Hade min jacka som "vattenmatta" åt honom också, han stannade och tittade på den en gång men sedan var det bra med det. Hoppade drygt 50-60 cm idag! 

 

Av airhorses - 15 april 2012 12:51

Son Of An Angel         

Sonny som han kallas är en arab/andalusierkorsning. Han är 5 år och skimmel. Hans gamla ägare ville ha en dressyrhäst eller en barnponny så vi bestämmde så att jag fick Sonny så fick hon Laban på foder ett år. Sonny är inte speciellt mycket hoppad men kapaciteten finns där. Han är snäll och gosig i all hantering och pigg och framåt att rida, men han är ju bara en liten bäbis så han kan ju förstås busa.


Bilder från Slawik.com

  S

Av airhorses - 15 april 2012 12:19

Dagens outfit för mitt och Annabelles allroundpass.      

                                    

 
Av airhorses - 15 april 2012 11:47

En enkel och framför allt rolig serie!

För den orutinerade: Hoppa den lilla serien och bryt av till trav, styr till antingen höger eller vänster och fortsätt mot hindrena igen. Ett tips är att om din hästa är pigg så fatta galopp just före den tänker hoppa.

För medelryttaren: Börja i höger varv, hoppa serien, beroende på vilken galopp din häst har väljer du varv där efter. Ett tips är att försöka varjera galoppen efter hindret (tex om din häst alltid tar höger galopp, bryt av till trav efter hindret och gör en galoppfattning till vänster). 

För den rutinerade: Börja i vänster varv, hoppa det första hindret kontrollera att din häst fortfarande har vänster galopp, byt galopp över oxern och styr till höger. Upprepa spegelvänt. Ett tips är att lägga in volter på långsidorna för att verkligen få din häst med dig.

Av airhorses - 15 april 2012 11:30

Idag red jag lite på studsmattan, Annabelle kändes ganska pigg och spänd i början (trots att det är vindstilla och sol). Gjorde lite ökningar/minskningar i alla gångarter vilket gick super! I galoppen fick vi till och med till några byten (och bockningar hehe). Sedan red jag igenom ett litet LC program vilket gick ok, vissa saker gick bättre än andra om man säger så. Sedan byggde jag fram en liten serie som gick super! Hon fattade direkt vad som var på G och sista sprången kom vi upp till 115 cm på oxern! Jag har världens finase lilla häst alltså! 


Det här hoppade vi:

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hejsan! Här driver jag en liten lufthästuppfödning :) Jag har ofta hästar till salu, annars kan du maila om du är intresserad av någon häst, den kanske är till salu ;)
Mail: carroalskarhastar@gmail.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards