airhorses

Alla inlägg under december 2012

Av airhorses - 3 december 2012 16:47

Hejsan :) Nu har det kommit en till häst hit. Tengil heter han och är en liten svart islandshingst på 6 år och ca 132 cm i manken och ganska liten och tunn i kroppen. Han är importerad direkt från island av mig för ca 1,5 år sedan men efter pausen sålde jag honom till ett stuteri där han reds till, men de hade ingen nytta av honom i aveln eftersom de satsar på lite större hästar (han skulle blivit dottern i familjens tävlingshäst men efter en tragisk olycka så såldes alla hästar som inte kunde verka i aveln). Så de ringde mig och frågade om jag ville köpa tillbaka honom och jag sa ja tvärt!

Av airhorses - 2 december 2012 19:40

Hoppade Snöboll i skogen idag :) Hon var ganska piggelinhäst haha. Blev dock bara en par bocksprång för att hon tyckte dat var så kuul :D. Hoppningen gick väl inte så hyperbra, hon studdsa över hinder upp till ca 60 cm men sen på ca 70 cm vart det stopp inte några roliga stopp direkt eftersom det var snö och så en gång fo vi till och med omkull men båda kom undan oskadda. Men vi sänkte och jobbade oss upp igen och då flöög vi över 70 cm ;) men det var nog bara för att hon inte fatta att det var så högt haha.

Outfiten:

  Bilder från hööks och hansbo



Av airhorses - 2 december 2012 14:03

Hallojj :) Ska börja lite smått med luftästar igen för jag saknade det verkligen, dock i MYCKET mindre skala än förut :)

Se det här som en nystart 

Hästar:

Snöboll

Snöboll är ett litet shettissto som är VÄLDIGT pigg :) Men ack så söt. Hon är 6 år och jag har haft henne på foder före jag köpte henne, då vi tälade vi lite smått mest i terräng.

Cue de RAA

Alla minns Cue hoppas jag ;)

Annabelle

Och henne minns ni också :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hejsan! Här driver jag en liten lufthästuppfödning :) Jag har ofta hästar till salu, annars kan du maila om du är intresserad av någon häst, den kanske är till salu ;)
Mail: carroalskarhastar@gmail.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards