airhorses

Alla inlägg under maj 2012

Av airhorses - 22 maj 2012 16:56

  • Fleur, korsningssto 10 000 lp
  • Bojjen, halvblodshingst 250 000 lp
  • Helli, korsningssto 10 000 lp

Släng in en kommentar eller ett mail för vidare info om hästarna (carroalskarhastar@gmail.com)

Av airhorses - 22 maj 2012 16:24

Börjar kännas som om jag inte gör något annat än köper hästar nuförtiden, men erkänn att lilla Tommi är galet söt!


Namn: Eks Tommi

Ras: Arab

Kön: Hingst

Ålder: 3 år

Mankhöjd: 152 cm

Tommi är en pigg och framåt liten kille. Han gillar att jobba men kan bli ganska nervig och stressad om han inte förstår vad ryttaren menar, han vill alltid göra rätt! En ganska överabitiös kille i hoppningen. Tommi blir ganska lätt busig om ryttaren inte hänger med. Gillar att hoppa. Har hoppat en bana på 40/50 cm höjd, men han tyckte att hindrena var för låga så han hoppade åtminstonde en dubbelt så högt över dem xD

bild från hästnet!   

Av airhorses - 22 maj 2012 15:52

Som ni kanske kunde lista ut på rubriken så red jag Annabelle idag. Hon här stått lite nu eftersom jag har haft lite mycket med skolan. Först var hon ganska stollig och bocka efter det blev hon som förbytt och orkade typ inte göra någonting så det blev bara ett kort pass idag. Jag tror jag ska ringa veterinären så får hon ta en titt på henne. Kom ihåg att anmäla er till allroundcupen!

Av airhorses - 16 maj 2012 20:37

Ingen snor min idé, förstått?

Okej nu ska en av mina största drömmar bli verklighet, jag ska ordna en cup om vem som har den bästa allroundhästen. Tävlingen går som fälttävlan dvs dressyr, hoppning och terrängritt. Man måste anmäla sig till alla delar för att hästen ska kunna få utmärkelsen bästa allroundhäst. Det går bra att bara tävla exempelvis dressyren men då är du inte med i hela cupen!  Det spelar ingen roll oavsett om du har en stjärnhäst eller en ridskolehäst. Observera att proppen gäller alla oavsett om du är med i cupen eller inte! Anmälningstiden går ut 14 juni 2012!

Vid frågor är det bara att slänga iväg en kommentar eller ett mail! Jag bits inte, jag lovar ;)

 

Startlista:

Dressyr:

LC:

1. Airhorses - Zap

2. Airhorses - Cue de RAA

3. Airhorses - Redwood de Qwintys

4. SSI - Fly Away


LB:

1. Airhorses - Redwood de Qwintys

2. SSI - Dallas


LA:

1. Airhorses - Annabelle (cup)

2. J - Fly Like A Bird (cup)

3. SSI - Orion (cup)

4. Luftlycka - Azula (cup)


Hoppning:

50/60 cm:

1. Airhorses - Zap

2. Airhorses - Redwood de Qwintys

3. Airhorses - Helli

4. SSI - Fly Away


70/80 cm:

1. Airhorses - Cue de RAA


90/100 cm:

1. J - Fly Like A Bird (cup)


110 cm:

1. Airhorses - Annabelle

2. SSI - Dallas


120 cm: 

1. Airhorses - Annabelle (cup)

2. SSI - Orion (cup)

3. Luftlycka - Azula (cup)


Terräng:

50/60 cm:

1. Airhorses - Redwood de Qwintys

2. Airhorses - Cue de RAA

3. Airhorses - Zap


70/80 cm:

1.


90/100 cm:

1. Airhorses - Annabelle (cup)

2. J - Fly Like A Bird (cup)


110 cm:

1. SSI - Orion (cup)


120 cm:

1. Luftlycka - Azula (cup)

Av airhorses - 16 maj 2012 20:17

Som ni ser i rubriken red jag Redwood pytte lite idag. Hoppade lite och så. Himlars vilken fin häst jag har lyckas skaffa mig <3

 

Hoppetiskutta dethär två gånger ungefär :)

Av airhorses - 16 maj 2012 17:42

Har anmält mig till Sorecas SM - kval som går av stapeln 3/6-2012 Checka in det! :) I kvalet är jag med med Annabelle och så är jag med med mina små pojkar Cue och Redwood i LCn. Detta är Redwoods första tävling så vi ska se hur det går :). Det är även Annabelles och Cues första internationella tävling (de har ju bara tävlat klubbtävlingar förut). 

Startar som första med Cue, fyra (?) med Redwood och som trettonde med Annabelle.

 

Av airhorses - 16 maj 2012 16:19

Namn: Redwood de Qwintys

Ras: Engelskt fullblod

Kön: Hingst

Ålder: 5 år

Färg: Fux

Mankhöjd: 172 cm

U: Magic de Qwintys

E: Redubin

Historia: 

Redwood importerade jag direkt från uppfödaren som bor i England. Han är en positiv och trevlig hingst med glimten i ögat. Fin, högrest och en dröm att se på! Underbara gångarter. Redwood gillar att hoppa och gör det mycket bra. Han är inte tävlad pga sin ålder men med lite träning kan ni räkna med oss på tävlingsbanorna snart! Eftersom jag så småning om börjar bli lite för lång för min fina Annabelle ska Redwood få efterträda henne.

Bild från hästnet!     

Av airhorses - 16 maj 2012 16:16

Förlåt att jag inte har bloggat på ett tag! Lovar att jag ska försöka ändra på det.

Presentation

Hejsan! Här driver jag en liten lufthästuppfödning :) Jag har ofta hästar till salu, annars kan du maila om du är intresserad av någon häst, den kanske är till salu ;)
Mail: carroalskarhastar@gmail.com

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards